DE FAKKELDRAGERS – all of the lines she said
Optreden is teamsport. Klanten winnen ook. De ultieme flow wordt alleen maar bereikt wanneer er sprake is van synchroniciteit: management, medewerkers en klanten begrijpen en verspreiden de Flame, de STE waarde, de WHY. Zolang de organisatie trouw blijft aan haar Flame wordt het enthousiasme door Fakkeldragers verspreid. De organisatie hoeft hen hier alleen nog maar bij te steunen, zoals een band het ritme in de zaal bepaald, die past bij het publiek.
Als mensen elkaar op een positieve manier benaderen, zet dit een positieve spiraal op gang. Paskal, de zanger van Bløf, genoot zichtbaar van het publiek en het feit dat hij met Counting Crows op één podium stond. Hij had een bijzonder goede avond en dat sloeg onmiskenbaar over op de rest van de muzikanten op het podium. Ze waren blij zoals dat hoort. Goede blikken onderling. Zo inspireerden ze elkaar en wakkerden ze het vlammetje op. Het samenspel van de artiesten zorgde ervoor dat ze in een flow raakten. Met hun enthousiasme wisten ze het publiek te raken. Het liet een onuitwisbare indruk achter met een adembenemende lichtjeszee.
En tevreden overzag Bløf het Festivalterrein….
Deze blogpost is onderdeel van een vijfluik over het belang van enthousiasme. Eerder verschenen ook:
- De kracht van enthousiasme
- De flame is de kern van de organisatie
- Kom in de flow
- De flood verspreid het enthousiasme
Dit vijfluik is eerder verschenen als Whitepaper op de website van NIMA en als Longpost op Linkedin.
De volgende media hebben mij geïnspireerd om dit vijfluik te schrijven:
- Foto’s obv Copyright Set Vexy en Paul Bergen (https://www.flickr.com/photos/concertatsea/sets/72157655202647872)
- De Enthousiasme Trilogie – Rijn Vogelaar
- De Content Bijbel – Cor Hospes
- Meerder edities van het Bløf Fanclub Magazine
- https://www.frankwatching.com/archive/2011/11/13/hoe-het-enthousiasme-van-de-superpromoter-zich-verspreid/
- http://www.marketingonline.nl/blog/drie-lessen-uit-de-muziek-voor-marketing-anno-nu
- https://www.frankwatching.com/archive/2014/09/23/van-flame-flow-naar-flood-beloon-enthousiasme-op-social-media/
- https://nl.wikipedia.org/wiki/BL%C3%98F
- https://www.youtube.com/watch?v=K1f5YwKDqLw
- http://www.nu.nl/achterklap/2787025/dood-collega-redde-paskal-jakobsen.html
Lees ook eens”De marketingmanager is enthousiast“.