Het belang van de fakkeldragers

DE FAKKELDRAGERS – all of the lines she said

Optreden is teamsport. Klanten winnen ook. De ultieme flow wordt alleen maar bereikt wanneer er sprake is van synchroniciteit: management, medewerkers en klanten begrijpen en verspreiden de Flame, de STE waarde, de WHY. Zolang de organisatie trouw blijft aan haar Flame wordt het enthousiasme door Fakkeldragers verspreid. De organisatie hoeft hen hier alleen nog maar bij te steunen, zoals een band het ritme in de zaal bepaald, die past bij het publiek.

Als mensen elkaar op een positieve manier benaderen, zet dit een positieve spiraal op gang. Paskal, de zanger van Bløf, genoot zichtbaar van het publiek en het feit dat hij met Counting Crows op één podium stond. Hij had een bijzonder goede avond en dat sloeg onmiskenbaar over op de rest van de muzikanten op het podium. Ze waren blij zoals dat hoort. Goede blikken onderling. Zo inspireerden ze elkaar en wakkerden ze het vlammetje op. Het samenspel van de artiesten zorgde ervoor dat ze in een flow raakten. Met hun enthousiasme wisten ze het publiek te raken. Het liet een onuitwisbare indruk achter met een adembenemende lichtjeszee.

En tevreden overzag Bløf het Festivalterrein….

Deze blogpost is onderdeel van een vijfluik over het belang van enthousiasme. Eerder verschenen ook:

  1. De kracht van enthousiasme
  2. De flame is de kern van de organisatie
  3. Kom in de flow
  4. De flood verspreid het enthousiasme

Dit vijfluik is eerder verschenen als Whitepaper op de website van NIMA en als Longpost op Linkedin.

De volgende media hebben mij geïnspireerd om dit vijfluik te schrijven:

 

Lees ook eens”De marketingmanager is enthousiast“.

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s